Themen

From the World of Practice

Digital Escape Rooms - or How Learners Allow Themselves to Be "Enchained" Voluntarily

Raphaela GassmannMunich/Karlsruhe, May 2024 - How can learners become fully involved in an eLearning context? Video games show the way: Through immersive experiences, they captivate players and allow them to immerse themselves in topics and content. Digital escape rooms offer such a learning solution with an immersive learning experience. Raphaela Gassmann from Fischer, Knoblauch & Co will present the practical example of the Miele Escape Room in her presentation Digital Escape Rooms - or How Learners Allow Themselves to Be "Enchained" Voluntarily.

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"Ransomeware"

Game over für Cybercrime mit Game-based eLearning

München, März 2024 - IT-Sicherheitsunternehmen G DATA CyberDefense und Full-Service eLearning-Anbieter youknow revolutionieren IT-Sicherheitstrainings mit dem innovativen Serious Game "Ransomware". Ein Abenteuer, das nicht nur die Herzen von Gamern höherschlagen lässt, sondern auch das Bewusstsein für Cybersicherheit spielerisch schärft.

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Video Games

EdisonLearning Adds Game Learning to Its Blended Learning Content

Fort Lauderdale, FLA (USA), February 2023 - EdisonLearning, a longtime innovator in public education and leading provider of digital learning solutions for students in grades K -12, is bringing online learning to life with the addition of an interactive games curriculum to its comprehensive online and blended learning content.

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Security Awareness Training

Matthias Koll ist neuer Business Owner der Cyber Defense Academy

Matthias KollBochum, Juni 2022 - G DATA CyberDefense beruft mit Matthias Koll einen erfahrenen IT-Security-Experten und Techniker als Business Owner der Cyber Defense Academy. Ab sofort verantwortet er den gesamten Geschäftsbereich eLearning und kümmert sich vorrangig um die Weiterentwicklung der Security Awareness Trainings. Einen besonderen Schwerpunkt legt er dabei auf Game based Learning, die spielerische Vermittlung komplexer Security-Themen. Matthias Koll leitet ein 20-köpfiges Team.

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Computer Games in the Classroom

Educational Success Depends on the Teacher

Prof. Dr. Dr. Kai KasparCologne (GER), March 2022 - A study published in the British Journal of Educational Technology shows that future teachers see educational potential in computer games, and that teacher training should therefore address their potential in the classroom. The results, by a research team at the University of Cologne, show that future teachers increasingly want to use computer games in the classroom.

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Augmented Reality

Abenteuer Hanse – digitaler Rundgang durch das Hansemuseum

Mönchengladbach/Lübeck, Juli 2021 - Die Wegesrand-Gruppe setzt ihre Erfolgsgeschichte im Themenfeld game-basierter Ausstellungskonzepte und interaktiver Lösungen für die Besucheransprache in Museen fort. Aktuell entsteht in Zusammenarbeit mit dem Team des Europäischen Hansemuseums (EHM) in Lübeck ein digitaler Rundgang durch die Dauerausstellung zur Geschichte der Hanse.

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ResearchAndMarkets.com

$17 Billion Game Based Learning Market

Dublin (IRL), July 2021 - The "Game-Based Learning Market - Forecasts from 2021 to 2026" report has been added to ResearchAndMarkets.com's offering. The global game based learning market is expected to grow at a compound annual growth rate of 20.07% over the forecast period, to reach a market size of US$17.079 billion in 2026, from US$4.747 billion in 2019.

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Call for Papers - Special Session

Games in Engineering Education (GinEE)

Dresden (GER), February 2021 - Today, electronic games are more than just pastimes; they are platforms through which we experience virtual situations, try out strategies, and develop or simulate new ideas. Game based learning is set to grow rapidly in the near future. Its wide range of engineering applications includes automotive, aerospace and systems engineering, medicine, banking, and management. 

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Hochschullehre

Call for Papers für DELFI & HDI 2021

Tübingen, Februar 2021 - Die 19. Fachtagung Bildungstechnologien der GI Fachgruppe Bildungstechnologien (DELFI 2021) wird gemeinsam mit der Tagung Hochschuldidaktik Informatik (HDI) am Campus der Fachhochschule Dortmund zwischen dem 13. und 16. September 2021 veranstaltet. Beiträge können sowohl für die DELFI 2021 als auch für die HDI 2021 eingereicht werden.

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Fremdsprachentraining

Weiterbildung auch im Homeoffice flexibel und digital gestalten

Dirk MarknerKöln, September 2020 - (von Dirk Markner, Rosetta Stone) Homeoffice ist gekommen um zu bleiben: In den letzten Monaten setzten Unternehmen nachweislich verstärkt auf Homeoffice-Modelle und stellten fest, dass sie sogar konstant und flächendeckend funktionieren können. Lange war das Arbeiten von zu Hause aus nicht unbedingt das Mittel der Wahl. Doch jetzt wurde aus der Not eine Tugend und die sogenannte Remote-Work könnte dauerhaft reale Bürozeiten ersetzen. Das bedeutet, dass auch andere Bereiche des Arbeitslebens sich neu erfinden müssen – wie etwa die Weiterbildung.

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